Recenzije na knjigu "Dijeljenje istine"

Share
Send

Pola istine je isto što i potpuna laž.

Dužnost je tužitelja nastojati utvrditi istinu.

Elektronsku verziju knjige pripremio je Webkniga.ru, 2016

Srijeda, 15. travnja 2009

Židovi, sjećajući se prolaska Crvenim morem, svečano slave sedmi dan Pashe, kršćani - četvrti dan Uskršnje oktave. Za Poljake je ovo drugi dan trodnevne državne žalosti za žrtvama požara u Kamen-Pomeraniji. U svijetu velikog nogometa momčadi Chelseaja i Manchester Uniteda odlaze u polufinale UEFA Lige prvaka, u svijetu poljskog nogometa sud čini nekoliko navijača kluba LKS LKS optužbu za poticanje etničke mržnje zbog nošenja majica s natpisom Smrt Vidzevu - Židovka Kurve. " Glavna uprava policije objavila je izvješće o ožujku o stopi kriminala: u odnosu na ožujak 2008. porasla je za 11 posto. Policija je komentirala: "Kriza gura ljude u zločin." U Sandomierzu je već gurnuo prodavačicu iz mesnog odjela, a ona je gurnula cigarete bez trošarine s pulta, žena je bila zatvorena. U gradu je, kao i u cijeloj Poljskoj, hladno, temperatura nije viša od 14 stupnjeva, ali ovo je prvi sunčani dan nakon hladnog Uskrsa.

Ne, duhovi ne dolaze u ponoć. Filmovi se još uvijek prikazuju na televiziji u ponoć, tinejdžeri sanjaju o svojim učiteljima, ljubavnici sljedeći put skupljaju snage, stari supružnici brinu se o tome kamo ide novac, uzorne supruge izvlače kolače iz pećnice, a oprostivi muževi drže djecu budnom, pokušavajući otkucaj otvori vrata stana. U ponoć život još uvijek ključa i duhovima mrtvih nije lako postići pravi učinak. Još jedna stvar je prije zore, kada čak i polaznik benzinske postaje zaspi, a blatna zora će malo po malo izvaditi stvorenja i predmete iz sumraka za koje nismo sumnjali da postoje.

Vrijeme se bližilo četiri, sunce bi izlazilo za sat vremena, a u čitaonici Državnog arhiva u Sandomierzu Roman Myshinsky, okružen onima koji su umrli u Boseu, borio se s nadvladavajućim snom. Planine župnih knjiga 19. stoljeća isijavale su zadah smrti, iako su zapisi koji su prevladavali u njima bili povezani s prilično radosnim događajima - krštenjima i svadbama. Jednostavno se teško bilo riješiti ideje da sva ta novorođenčad i mladenci trunu u grobu više od desetak godina, a sve ove rijetko otvorene knjige, prema kojima je, ne daj Bože, usisavač hodao jednom godišnje, jedini dokaz njihova postojanja. To je već bilo sreće, ako uzmemo u obzir kako se rat rješavao s poljskim arhivima.

Soba je bila hladna, kava u termosici bila je gotova, a u Myshinskom su se rodile samo psovke: za koji je vrag tražio genealoška stabla, pa je čak otvorio tvrtku umjesto da zauzme položaj pomoćnika. Na sveučilištima su primanja mala, ali stabilna i tamo plaćaju osiguranje - neke prednosti. Pogotovo u usporedbi sa školom u kojoj su se našli njegovi razrednici: s jednako niskom plaćom uspjeli su osjetiti osjećaj beznađa i pate od prijetnji učenika, koje u potpunosti spadaju u članke kaznenog zakona.

Pogledao je na otvorenu stranicu, gdje su u travnju 1834. svećenici iz župe u Dvikozi kaligrafski zaključili: "Svjedoci koji su se pojavili i njihovi su nepismeni." To je, zapravo, sve što se zna o plemenitom podrijetlu Vlodimierza Nevolina. Međutim, ako netko ostane u nedoumici, kažu od roditelja, pradjeda Nevolina, koji je doveo dijete na krštenje, nakon pupčana vrpcanajvjerojatnije, bio je to težak dan, oni bi odmah propali zbog svoje pripadnosti seljačkoj klasi. Myshinsky je bio uvjeren: ako dođete do dna potvrde o braku, ispostavit će se da spomenuta Marijana Nevolina u metriku, koja je petnaest godina mlađa od supruga, nije ništa drugo do sluga. I u to je vrijeme, istina, živjela s roditeljima.

Ustao je, oštro se ispružio i rukom dodirnuo predratnu sliku Trga pijace Sandomierz obješenog o zid. Ispravio ga i pomislio: ali sada područje izgleda malo drugačije. Skromniji ili tako nešto. Pogledao je kroz prozor, područje prekriveno maglom. Kakve gluposti, zašto na zemlji bi stari srednjovjekovni trg trebao izgledati drugačije i zašto uopće razmišlja o tome? Bolje se upustite u posao ako želite vratiti Nevolinovu prošlost i uhvatiti se do Varšave do jedan popodne.

Koja iznenađenja ga mogu očekivati? S vjenčanicom nisu predviđene nikakve nevolje, kao i s mjerima Jakuba i Marijane, mogli bi ih se naći negdje - za arhivske istraživače Kraljevina Poljska je, hvala Bogu, bila prilično povoljna. Zahvaljujući napoleonskom ustavu, počevši od 19. stoljeća, u vojvodstvu Varšave, upis akata u župe izvršen je u dva primjerka, od kojih je jedan prebačen u središnji arhiv. Kasnije su se pravila promijenila, ali još uvijek nije bilo tako loše. Ali u Galiciji su stvari bile gore, a East Kresy - tu je prava genealoška crna rupa! Na primjer, u Arhivu Zabuzanskog u Varšavi, djela su se odvijala jednom ili dva puta. Odnosno, s Maryannom, rođenom 1814. godine, nisu bili predviđeni problemi. S Yakubom - kraj XVIII stoljeća - ista stvar, svećenici su obrazovali ljude, a metričke knjige bile su cjelovite, osim možda najluđih župa. I u Sandomierzu je došlo do povijesne činjenice: tijekom rata ni nacisti ni Sovjeti nisu grad pretvorili u pepeo. Najstarije knjige pripadale su XVI. Stoljeću - jer je tek tada, na Trentinskom saboru, Crkva došla na ideju prepisivanja svojih janjaca.

Protrljao je oči i naslonio se na otvorenu knjigu. Ispada da trebate pogledati zapise o vjenčanjima u Dvikozu u protekle dvije godine i istovremeno odmah potražiti majku. Djevojačko prezime Kvetnevskaya. Hm. U glavi mi je zazvonilo zvono.

Prošle su dvije godine od kada je Myshinsky, ne slušajući ničiji savjet, otvorio tvrtku Golden Root. Ta mu se ideja pala u glavu kada je, skupljajući materijale za kandidata u Glavnom arhivu metričkih knjiga, ugledao ljude s ludim sjajem u očima, bespomoćno tražeći bilo kakve podatke o njihovim precima kako bi ponovno stvorio njegovo obiteljsko stablo. Pomogao je jednom dječaku iz sažaljenja, djevojčici - zbog poprsja koje ga je snašlo, i na kraju - Magdi, jer je šarmantan svojim ogromnim genealoškim dijagramom podsjetio na Jessevo drvo. Rezultat toga je bio da su Magda i njezin dijagram živjeli s njim pola godine, pet mjeseci duže nego što bi željeli. Otjerala je suze i svijest da je njezina prabaka, Cecilia, bila nelegitimna, jer ju je 1813. godine krstila primalja.

Tada je odlučio iskoristiti ovu genealošku glupost i u praksi iskoristiti svoju sposobnost izvlačenja podataka iz arhiva. Ugodno ga je uzbuđivala pomisao da će ga uskoro zatvoriti nekakav detektiv, usidren u povijest. Isprva je, kako se i očekivalo u romanima i filmovima "Noir", odvajao vrijeme u iščekivanju telefonskih poziva, zureći u strop, ali s vremenom su se pojavili i klijenti. Od slučaja do slučaja i od reda do reda, postajalo ih je sve više, međutim, uopće nisu nalikovali brinetama s dugim nogavicama u čarapama za punjenje. Uglavnom su ga posjetili predstavnici dvaju ljudskih vrsta. Prvo, složeni beskućnički muškarci u puloverima s izrazom „Pa, što sam ti učinio?“ Na licu, koji u životu nisu bili nesretni, pa su se stoga nadali da će svoj smisao pronaći u davno propadlim precima. Poslušno i, uz to, s nekim olakšanjem, kao da su u početku pripremljeni za takav udar, prihvatili su vijest da su potomci Ništa od Ništa.

Zygmunt Miloshevsky

ISBN:978-5-7516-1194-1
Godina izdavanja:2014
Izdavač: tekst
serija: Mjesto susreta
Jezik: ruski

Roman se odvija u drevnom poljskom gradu Sandomierzu, biseru arhitekture koji nije ni dotaknuo rat, gdje je ispod ruševina stare tvrđave pronađen leš bez krvi, a u blizini nož za klanje košer stoke.

Kako su legende prošlosti i teške povijesti poslijeratnih poljsko-židovskih odnosa povezane s ovim ubojstvom? Ima li istine ove legende? Heroj knjige morat će to shvatiti tužitelju Theodoru Shatskom.

Za niz romana s ovim junakom Zygmunt Milosevsky (rođen 1976.) nagrađen je nagradom "Veliki kalibar", koju su osnovali Društvo detektivskih ljubavnika i Poljski institut za knjigu.

Recenzija najboljih knjiga

, u svakoj tradiciji postoji zrno istine.

Zygmunt Miloszewski - poljski pisac i novinar, autor detektivskih romana. Nisam čitao njegova djela, ali u ovome se spominje roman "Vezao", u tom sam trenutku shvatio da postoji ciklus djela o tužitelju Theodoreu Shatskyju i nisam ga počeo čitati iz prve knjige.
Svako se poglavlje sastoji od uvoda, u kojem se objavljuju vijesti, i male podteme u kojima se razvijaju zaplet i misli ubojice.
Radnja romana odvija se u gradu Sandomierz (Sandomierz), smještenom jugoistočno od Varšave. Sandomierz je središte rimokatoličke biskupije, kao i jedan od najstarijih i povijesno najznačajnijih gradova u Poljskoj. Puno se govori o Katoličkoj crkvi, da ljudi idu služiti u njoj, čitaju Bibliju i obožavaju Boga.
Razvoj parcele je vrlo ležeran. U malom gradu ubijena je žena i u najboljim žanrovskim tradicijama glavni je osumnjičeni njezin suprug. Ispitivanjem svjedoka pokazalo se da ima ljubavnika, a tada su svi razlozi bili očigledni: suprug je ubio suprugu ne podnoseći njezinu izdaju. Slučaj je zatvoren, ostaje samo pronaći muža jer je nestao. Nakon nekog vremena, pronašli su ga, ili bolje rečeno njegovo leš, a još kasnije - leš ljubavnika, problem je izašao. Tko je odgovoran za trijumf i u koje svrhe su počinjena ta ubojstva? Odgovor ćete pronaći u romanu. Pored neobičnih ubojstava, još uvijek postoje nagovještaji da su ritualno ili religiozno počinjena, jer su na svakom mjestu zločina pronađeni misteriozni simboli.

Hvala lyuda_radon na savjetu!

Radnja romana odvija se u gradu Sandomierz (Sandomierz), smještenom jugoistočno od Varšave. Sandomierz je središte rimokatoličke biskupije, kao i jedan od najstarijih i povijesno najznačajnijih gradova u Poljskoj. Mnogo se priča o Katoličkoj crkvi, da ljudi idu služiti u njoj, čitaju Bibliju i čitaju ... Proširi

Recenzije čitatelja

Nakon čitanja Mareka Krajewskog - šaka škorpiona ili Smrt u Breslauu, pojavila se želja za daljnjim upoznavanjem s poljskim autorima detektivskih priča. Pokazalo se da su imena Wojciech Hmelyazh, Marta Guzovskaya, Anna Kantokh, Marcin Vronsky, Mariusz Chubay... Ništa ne kažem, i nije jasno je li ga preveo jedan od modernih autora.
"Istina", za koju se ispostavilo da je jedina dostupna, detektivska je priča čiji je zaplet građen na kanonima tradicionalnim za žanrovske klasike. Radnja se odvija u potrazi za odgovorima na pitanja - tko, kako i zašto je počinio zločin. Ali za one koji puno čitaju u žanru - to nije dovoljno i autor se sjajno suočava s onim što bi moglo postati pozadina ubojstava, ali postalo je ravnopravno - s poviješću zemlje, grada u kojem se radnja odvija i teških međuetničkih odnosa, potaknutih vjerskim pogreškama.

Sandomierz je međunarodna prijestolnica ritualnog ubojstva.

Mjesto na kojem su se redovito pojavljivale optužbe za otmicu djece i slične pogrome. Mjesto gdje se odvijala brutalna osveta katolika pod crkvenim zastavama, gdje ga je Crkva gotovo legitimirala. Mjesto gdje do danas u katedrali visi platno na kojem je prikazano ubijanje katoličke djece od strane Židova. Kao dio ciklusa kršćanskog mučeništva. Mjesto na kojem je učinjeno sve da se taj tmurni dio povijesti pomesti pod tepih.

A ako mislite da su vremena neznanja, bjesnila i gluposti odavno potonula u zaborav - vrlo se varate. Ono što je počelo prije mnogo stoljeća imalo je određeni nastavak već u 20. stoljeću - ratoborni stav prema Židovima, temeljna krivnja za sudjelovanje, ne sudjelovanje i, naposljetku, za pomoć ljudima koji su živjeli jedno uz drugo mnogo desetljeća, koji su bili prijatelji, trgovali i liječili se. za vrijeme holokausta. Budući da su se preživjeli pokušali vratiti i vidjeli zauzete kuće, razoreno imanje, nevoljkost da ih vide s glupim prigovaranjem na pragu. Ovo je ista priča iz koje ne možete izbrisati ni riječ.

Ali jesu li se Poljaci slagali sa Židovima prije rata?
- Možda mislite da su se Poljaci slagali s Poljacima? Jeste li mladi ljudi stigli iz inozemstva jučer? Mogu li se Poljaci slagati s bilo kime?

Povijest nacije, zagrijana onim što se događa u zemlji nakon završetka rata.
Koliko sam znao o "prokletima", o tome kako se šire nove zapovijedi, o pravilu "podijeli i vladaj" koje je našlo još jednu potvrdu?
Velika priča sastoji se od malih i svaka od njih nije poput bilo koje druge.
I evo moje prve zahvalnice autoru - opisujući sve te daleke i ne baš događaje, bio je krajnje korektan, nije zaboravio napomenuti da su se isti "prokleti" borili za zemlju, i mnogi su riskirali svoje živote skrivajući svoje susjede.
Znamo sebe onoliko koliko smo testirani - nema ništa istinitije od ovih riječi. Priča različitim glasovima, toliko kontroverzna, tako stvarna. O Poljskoj koja se nakon 70 godina prisjeća rata i holokausta koja će se, čak i nakon istog broja godina, podijeliti na one koji peku pjesme i bacaju svinjske glave i na one koji traže odgovore na pitanja o toleranciji, jedinstvu i udjelu istine.

Došlo je vrijeme i druga hvala - za glavnog lika.

Tko je ovaj protagonist? Čovjek je čvrsto uvjeren da stoji s desne strane barikade, da sve njegove aktivnosti služe dobru i pravdi. Onaj tko razumije da je odjednom postao heroj provincijske Poljske - i osjeća se monstruozno od toga. Poštovani tužitelju: možete li razlikovati lice ubojice u ovoj grupi duhova i duhova?
Theodore Shatsky - tužitelj koji izgleda poput holivudskog šerifa, poput Garyja Coopera i Clint Eastwooda, ali ima i nešto od prvobitno poljskog časnika: nepokolebljivo uvjerenje da je prava osoba na pravom mjestu. Upoznavanje s njim odvijalo se ispočetka, nisam čitao o obiteljskim probama i službi u Varšavi, mogao sam samo na temelju fragmentarnih misli samog Shatskyja izgraditi sliku profesionalca, praktički genija istrage, legende varšavskog tužiteljstva. Što se tiče osobnih kvaliteta. dobro, tko nije bez grijeha, sve privlačniji, sada usamljeni, čovjek na rubu četrdeset godina. Vrlo zvjezdana ličnost na horizontu provincijskog grada.
Upravo je njegova otuđenost postala polazište za zločine koji su uzdrmali život Sandomierza nedjeljnim gomilama turista, a rješenje zagonetke leži upravo u zidinama starog grada koji su nastali u zoru poljske povijesti grada.
Žena s grlom prerezanom ritualnim nožem za ubijanje stoke, muškarac s puštenom krvlju, obješen u bačvu s čavlima u napuštenoj kući, nestali vođa poljskog nacionalističkog udruženja. sitni detalji koji zbog monstruoznosti instalacija nisu obraćali pažnju. Arhivska istraživanja koja su pomogla da se konačno utvrdi uzrok savršenog.
I na kraju, izlaganje svih graciozno klizavih „trikova“

U Sandomierzu su zime provincijalne ružne, ali dolazi proljeće. sami ćete vidjeti što to znači, ne želim objasniti.
I hvala gradu, treće.

Book State, s timom "Građevinski tim KLUEDO" koji se sastoji od Oli Penelopa2, Tanya tatianadik, Julia Uchilka, Natasha thali.
+
Četiri godišnja doba. Vječno proljeće.

"Istina", za koju se ispostavilo da je jedina dostupna, detektivska je priča čiji je zaplet građen na kanonima tradicionalnim za žanrovske klasike. Radnja se odvija u potrazi za odgovorima na pitanja - tko, kako i zašto je počinio zločin. Ali za one koji puno čitaju u žanru - to nije dovoljno i autor se sjajno suočava s onim što bi moglo postati pozadina ubojstava, ali postalo je ravnopravno - poviješću zemlje, grada u kojem se radnja odvija i teško ... Proširi

Gledajte online u dobroj HD kvaliteti, 2 igrača po vašem izboru, uživajte u gledanju!

Pregleda: 405 | Komentari (0)

Naslov: Dijeljenje istine
Strani naziv: Ziarno prawdy
godine: 2015
zemlja: Poljska
žanr: detektiv, krimić, triler
Film / TV serija: film
trajanje: 106 minuta
premijera: 30. siječnja 2015
Glas jednog igrača: den904
Igrači 2 glasa: Amaterski dvoglasni
Ocjena kina za pretraživanje: 6.090
IMDB ocjena: 6.80
Redatelj: Boris Lankosh
Uloge: Robert Wentskevich, Jerzy Trel, Magdalena Walach, Alexandra Hamkalo, Joanna Sydor-Klepacka, Krzysztof Peczynski, Andrzej Zelinski, Zohar Strauss, Modest Rutsinski, Ivona Belska

Opis: U Sandomierzu, malom gradu na jugoistoku Poljske, počinjeno je brutalno ubojstvo. Golo tijelo mlade žene, voljene javne ličnosti, bačeno je na javno mjesto. Način na koji su joj oduzeli život, ukloni verziju da je to bilo ritualno ubojstvo. Lokalni službenici za provođenje zakona, koje su donedavno vodile zvijezde glavnog glavnog tužiteljstva, Theodor Shatsky, ne samo da će morati riješiti zločinačku zagonetku, već će se suočiti i s gradskom panikom (u izvorniku je to bilo "javno mišljenje").

Recenzije:Skriveni europski rat
------
Veličanstven film koji podsjeća na zlatne godine poljske kinematografije iz doba takvih remek-djela kao što su Pepeo i Dijamant, Prvi dan slobode.

Nazvati ga preterano detektivom drama je s filigranskim planom, očaravajućom i sumornom atmosferom, autentičnim živahnim likovima. Čak je i herojeva supruga koju ne vidimo, ali samo čujemo u telefonu, živahan lik!

Moram reći da iskre humora čudesno oživljavaju ovu detektivsku dramu, naglašavaju, ali ne oslabljuju, izuzetno ozbiljne zavjere vektora.

Kino remek-djela Andrzeja Wajde i Cibulskog ovdje se ne spominju slučajno - tijekom cijele akcije u aluzijama „Zrno istine“ neprestano nastaju poslijeratne Poljske, gdje se nastavlja isti građanski europski rat, koji je trajao od 39., točnije od 36., španjolske godine: rat nacionalizma s međunarodnim.

Rat koji danas ne pušta do kraja - i to ne samo Poljaci.

Odvojene pohvale zaslužuju animirani zaplet o kreditima snimljen u najboljoj tradiciji hardcore glazbenih spotova.

Nadajmo se da film mladog poljskog redatelja govori o stvarnom oživljavanju europske kinematografije koja je potkraj 20. stoljeća počela gubiti zemlju u Hollywoodu..